VI VÄLKOMNAR ALLA ATT PROVA OCH VARA EN DEL AV OSS

Abonnemang 2024

Abonnemang Rimbo TK

Rimbo Tennisklubb hälsar nya som gamla abonnemangsinnehavare välkomna till en ny inomhussäsong.Ny ansökning om abbonemang sker genom Matchi.com eller kansli@rimbotennisklubb.se

Skulle du av någon anledning inte vilja ha tiden, ber vi dig att snarast skicka in en skriftlig uppsägning. Dock senast den 28 november (vårtermin) och 28 maj (hösttermin). Annars utgår full betalning.

Inför säsongen 2024 vill Rimbo TK passa på att påminna om följande små men viktiga ”kom-ihåg”!

• Säsongstart/slut =  1 januari 2024 till 31 december 2024.
  • På grund av klubbens årliga tävlingar och övriga arrangemang kan klubben under tennisåret 2024 behöva disponera ca: 2-3 tillfällen av abonnemangstiderna. Vi kommer att informera berörda via mail och på hemsidan i god tid.

Pris 2024: 1 timme/vecka i Rimbo Tennishall = 3500 kr/Termin  exklusive medlemskap.
Debitering: Vi debiterar 2 ggr/säsong, vårtermin och hösttermin.

• Uppsägning av abonnemang accepteras endast skriftligen till kansli@rimbotennisklubb.se.
  • Uppsägningstiden är 3 månader.
  • Uppsägningen är giltig då Ni erhållit skriftlig bekräftelse av Rimbo TK.

Som ni vet är Rimbo TK en ideell förening där medlemmarna äger hallen och således ytterst ansvarar för att den hålls hel och ren.

Mycket tennisnöje 2024 önskar Rimbo TK

Tennis träning 2024

Tennislekis är för de yngsta barnen och ett första steg in i vår verksamhet. Här får barnen på ett lekfullt sätt prova på tennis både med och utan rack.

Tennis lekis består av boll lek med racket., minitennis (spel mot varann på mini bana )

Utöver detta blir det roliga lekar som övar upp rörligheten och koordinationen hos barnen. De utvecklas även socialt genom samarbete i gruppen och med ledarna.

Våra ungdomstränare är otroligt uppskattade och klubben är stolta att ha dessa ledare som en bra och trygg start in i tennisen.

Du som förälder är naturligtvis varmt välkommen att kika på din son/dotter och då på vår läktare.Varje träning är 55 minuter

Vi tränar på:

• lördagar mellan 9 -10
  • tisdagar 17-18
  • torsdagar 16-17

Vårens termin startar 9 januari och slutar 2 Maj.

Sommar terminen 13 maj till 27 augusti

Höstens termin 28 augusti till 17 december

Uppehåll i träningen

Sportlov, Påsklov och alla röda dagar

10 jul till 6 aug ( sommarledigt) bara bokning av strötider

Terminsavgift

1200 1 tim vecka medlemsavgift ingår

1800 2 tim vecka medlemsavgift ingår

Varje deltagande barn behöver vara medlem i Rimbo Tennisklubb. Kostnaden för junior är 100:- per kalenderår

I första hand kommer vi schemalägga de som var med under hösten och sedan ge platsförlag åt nyanmälda.

Tennislekis 3-7 år

Tennisskola 8-18 år

Tennisskolan riktar sig till alla barn och ungdomar som vill spela tennis, oavsett nivå och ålder.

Efter anmälan kommer tränarna att dela in alla i grupper baserat på ålder och nivå.

I Tennisskolan är man 8-18 år, antingen har man deltagit i Tennislekis, Minitennisen eller börjar som nybörjare.

Här fokuserar vi i ung ålder på grundläggande teknik i alla slag, koordinations träning, rörelsemönster på banan och bollkontroll.

Tider
Vi har träning måndag till lördag varje veckan och varje träningspass är 60 min.

• Vårens termin startar 9 januari och avslutas 2 maj
  • Sommar terminen 13 maj till 27 augusti
  • Höstens termin 28 augusti till 17 december

Terminsavgift vår och höst

1 x/vecka 2100 kr medlemsavgift ingår

2 x/vecka 3300 kr medlemsavgift ingår

3 x/vecka 4700 kr medlemsavgift ingår

4 x/vecka 4700 kr medlemsavgift ingår

Sommar

1 x/vecka 1600 kr

2 x/vecka 2500kr

3 x/vecka 3700kr

4 x/vecka 4200kr

Faktura skickas ut på mail.

I första hand kommer vi schemalägga de som var med under våren och sedan ge plats förlag åt nyanmälda.

Om ni inte får plats under vårens/sommarens termin så står ni automatiskt kvar i kön till höstens termin.

Varje lektion är 60 minuter och grupperna består av högst 4 elever per bana och tränare. Vi har alltifrån nybörjargrupper till mer avancerade grupper.

Tider

Vi bedriver träning alla vardagskvällar mellan kl 18.00-22.00 samt vissa vardagsmorgnar och enstaka pass mitt på dagen.
Lördag har vi träning från kl 11.00-15:00.

Vårens termin startar 9 Januari och avslutas 2 Maj.

Sommar termin 13 Maj till 27 Augusti

Höst termin 28 Augusti till 17 December

Avgifterna för vårens termin är densamma som höstens.
1 tim/vecka är 2.700 kr.
2 tim/vecka är 5.200kr.

Avgift för sommar termin

1 tim/vecka är 1900 kr.

2 tim/vecka är 3600 kr.

Medlemskap i Rimbo Tennisklubb är obligatorisk om man är med i vår verksamhet och avgiften är på 300 kr/år

I första hand kommer vi schemalägga de som var med i vårens termin och sedan ge plats förslag åt nyanmälda efter hand och under terminens gång.
Kan du och några jämspelta kamrater (minst tre totalt) träna dagtid vardagar? Maila i sådana fall kansli@rimbotennisklubb.se

Vuxentennis

Pensionärstennis 65+ (Tennis på studs)

Träningsuppehåll